Muudmakers



Juuli Aschan,
ceo & co-founder
Juulilla on hallussaan usean vuoden mainostoimistotausta ja hänen kädenjäljessään yhdistyy tyylikkyys kekseliääseen luovuuteen. Juuli on työskennellyt valokuvaajana muun muassa muusikoiden sekä muodin ja eri kokoisten yritysten parissa yli kymmenen vuoden ajan. Hänellä on kuva-artesaanin ammatillinen tutkinto ja valokuvaajana Juulin ammattitaito yltää hyvän valaistuksen ymmärtämisestä aina teknisiin yksityiskohtiin asti. “Luovan toimiston perustaminen oli valokuvaajan urallani luonteva askel, sillä nautin tiimityöskentelystä, isojen kokonaisuuksien hallinnasta ja erilaisten ideoiden yhdistämisestä toimiviksi konsepteiksi.”
Vapaa-ajalla maistuu podcastit, rakkausreality sekä kaikki kiinteistönvalitysohjelmat – mieluiten kulhollisella suklaajätskiä höystettynä. Värikäs kukkakimppu on varma tie Juulin sydämeen.



Niko Sveins,
ad & co-founder
Niko on toiminut aiemmin Art Directorina Ylellä. Hänen työpöydällään uudistuksen merkeissä on ollut muun muassa palkittu musiikkimedia YleX sekä nuorten ajankohtaiskanava Yle Kioski. Niko suosii rohkeita värejä ja katsoo jokaista projektia aina uusin silmin. Niko suunnitteli jo 13-vuotiaana ensimmäisen logonsa, joka on yrityksen käytössä vielä tänäkin päivänä. Niko siis tietää ajattoman designin salat. Nikon salainen haave on suunnitella joku päivä kokonaisen F1-tallin visuaalinen ilme.
Niko bongailee ruokakaupoissa aktiivisesti kiinnostavia tuotepakkauksia ja voisi syödä joka aterialla burgereita. Hän myös kutsuu itseään intohimoiseksi kössiaktiiviksi.



Santtu Oja,
Graafinen suunnittelija
Santtu on graafisen suunnittelun maisteri, erikoistunut informaatiomuotoiluun. Santtu taitaa monimuotoisen grafiikan aina yksityiskohdista laajempiin kokonaisuuksiin. 3D- ja liikegrafiikka taipuu hänen hyppysissään tyylikkäiksi kokonaisuuksiksi. Luonteeltaan Santtu on herkkä ja organisoitu.
“En pelkää suuriakaan haasteita ja uskon, että kaikki on voitettavissa hyvän työporukan ja määrätietoisen asenteen avulla. Nautin ihmisten parissa toimimisesta. Mielestäni kommunikaatio on tärkein työkalu luovien ongelmien ratkaisemisessa.”
Santtu rakastaa videopelejä ja kukkia.



Emmi Pälvilä,
Markkinointiassistentti
Emmi hyppäsi Muudilla markkinoinnin puikkoihin työharjoittelun kautta. Emmi on kiinnostunut digitaalisesta markkinoinnista, sosiaalisen median trendeistä ja brändien kasvattamisesta. Emmin bravuureita on tekstin tuottaminen sekä tiimityöskentely. Huolellisuus ja viimeistely kuuluu tiiviisti Emmin rutiineihin.
“Tuntemattomiin juttuihin heittäytyminen ja uusien projektien ideointi on paras tapa ruokkia luovuutta. Muudilla on aitoja tyyppejä, joiden kanssa jaetaan mitä erikoisempia ideoita ja usein just niistä syntyy jotain siistiä – luova toimisto tarjoaakin duunipaikkana uusia näkökulmia.”
Emmi on kirpeiden namien vannoutunut ystävä. Viikottaiset hikipisarat hän vuodattaa mieluiten tanssitunneilla ja valmentajan kengissä uusien koreografioiden parissa.
Meistä
Kiinnitämme huomiomme yritykseesi ja kasvatamme liiketoimintaasi suunnitelmallisen brändimuotoilun myötä. Kumppanuus kanssamme nostaa sinut valokeilaan, etkä jää pikkukalaksi isoon mereen.
Luomme kanssasi haastajabrändejä, joiden lupaukseen kuuluu tarjota jotain uutta tähän maailmaan. Sytymme siitä, että asiakkaallamme on halu toimialan tai esimerkiksi kulttuurin muutokseen. Haastamme sinua valjastamaan rohkeutesi ja voimasi yrityksesi edelläkävijyydeksi sekä kansainväliseksi kilpailuvaltiksi.
Rakennamme luovaa tilaa ja uskomme jatkuvaan uteliaisuuteen - arvoihimme kuuluu leikkisyys, yhteistyö sekä yllätyksellisyys.
Yhteistyö. Jokaisella muudmakerilla on oma supervoimansa. Muud on luova toimisto, joka toimii alustana jokaiselle tekijälle puhjeta kukkaan ja kasvaa luovana tekijänä. Toteutamme projekteja tiimin voimin ja uskomme yhteistyön voimaan, myös eri toimistojen välillä.
Luova tila. Luovuus vaatii tyhjää tilaa. Taistelemme alalla yleistä työuupumusta vastaan ottamalla vain rajoitetun määrän toimeksiantoja: vuosittain rajattu määrä asiakkaitamme saa brändäyksen parissa erityislaatuista huomiota. Näin saamme muudmakereille (eli meille, heh) tarpeeksi aikaa toteuttaa luovuuttaan projektien parissa ilman järjetöntä kiirettä.
Yllätyksellisyys. Olemme uteliaita maailman suhteen ja pohdimme, miten luova toimisto voisi pitää toiminnassaan leikkisän näkökulman. Haluamme yllättää kekseliäällä suunnittelulla ja herättää keskustelua. Muud - mitä tahansa muuta kuin kädenlämpöistä.
Puhumme suoraan ja toivomme sitä myös asiakkailtamme. Onnistunut brändin rakennus vaatii rehellisyyttä ja suoraa kommunikaatiota.
Muutamia asiakkaitamme











