Viesti ry

Viesti ry – Viestinnän ammattilaisten liitto
Viesti ry on Suomen ainoa pelkästään viestintäammattilaisille ja alan opiskelijoille omistautunut akavalainen ammattiliitto. He kokoavat yhteen suomalaiset viestinnän alan ammattilaiset yhteisöksi, joka ajaa viestintäasiantuntijoiden etuja ja tuo yhteen erilaisissa tehtävissä toimivia osaajia – niin viestinnän, markkinoinnin, toimitustyön kuin projektinhallinnankin saralta. Viesti järjestää vuosittain muun muassa suositun Viestinnän tulevaisuus-seminaarin, joka kokoaa yhteen yli 400 viestinnän alan ammattilaista.
“Olemme vahvistaneet jäsentemme yhteenkuuluvuutta ja edistämme heidän ammattinsa arvostusta vuodesta 1973 lähtien.”
Viesti ry:n tavoitteena on rakentaa jäsenille parempaa työelämää, tukea heidän urakehitystään ja varmistaa oikeudenmukaiset palkat. Tarjolla on henkilökohtaista tukea niin arjen työtilanteisiin kuin työelämän käännekohtiin ja haasteisiinkin. Jäsenet pääsevät hyödyntämään monipuolisia koulutuksia, mentorointiohjelmia, yritysvierailuja sekä verkostoitumismahdollisuuksia. Työskentelemme tiiviisti kattojärjestöjemme Akavan ja Akavan erityisalojen kanssa parantaaksemme viestintäammattilaisten näkyvyyttä ja yhteiskunnallista arvostusta.
Muudin toimeksiantona oli johtaa brändiuudistusprojekti alusta loppuun. Brändin suunnittelu aloitettiin workshopeilla, joissa luotiin brändin perustaa sekä Viestin toimintatapoja uusiksi. Olemassa olevat brändityökalut olivat päässeet vanhentumaan ja ne tuntuivat enemmänkin hidastavan Viestin toimintaa. Viestin luomia materiaaleja hyödynnetään laajasti eri sidosryhmissä, kuten viestinnän nykyiset ja tulevat ammattilaiset – opiskelijat, asiantuntijat ja johtajat.
Ajan hermolla oleva viestinnän alan ammattijärjestö kaipasi kipeästi visuaalisen ilmeen raikastusta. Brändin suunnittelu piti sisällään brändin kivijalan lisäksi logouudistuksen, typografian suunnittelun, värimaailman kokoamisen sekä monipuoliset graafiset elementit. Ilmeen tuli olla helppokäyttöinen, mukautuva ja auttaa erottumaan erityisesti verkossa. Lopputulos on raikas ja houkutteleva kokonaisuus, joka houkuttelee liittymään jäseneksi.
ART DIRECTOR / NIKO SVEINS
PROJECT MANAGER / JUULI ASCHAN
WEB DEVELOPER / LAURI MAJURI
Brändin suunnittelu huipentui kattavaan verkkosivu-uudistukseen, joka toi runsaan määrän sisältöä helposti selattavaan muotoon. Projektiin sisältyi UX & UI- suunnittelu. Uudistettu visuaalinen identiteetti heräsi kokonaan kustomoiduilla sivuilla kauniisti eloon. Verkkosivujen uudistus on kerännyt paljon positiivista palautetta sekä ilmeen että käytettävyyden osalta.
Projekti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Muudin, Viesti ry:n avainhenkilöiden sekä Viesti ry:n hallituksen kanssa.
Brändin suunnittelu tuo näkyviä tuloksia
Viesti ry kävi läpi kattavan uudistuksen. Strategiaa ja sen sanoitusta uudistettiin, eri osa-alueita selkeytettiin, sisältöjä järkeistettiin ja karsittiin, brändi uudistettiin kokonaisvaltaisesti visuaalista ilmettä myöden. Lisäksi työpaikkailmoitusten ostopolku on tehty näkyväksi. Samalla Viesti ry on tehnyt rohkeampia kannanottoja ja ulostuloja sekä lisännyt yhteistyötä median kanssa.
Lopputuloksena on saavutettu selkeää kasvua:
365 % kasvu työpaikkailmoitusten myynnissä
23 % kasvu jäsenmäärässä
Kolminkertaistunut määrä hallitushakijoita.
Suunnitelmallinen brändäys sekä onnistunut viestintä on avainasemassa organisaation kasvuun.
Viesti ry – Viestinnän ammattilaisten liitto
Viesti ry on Suomen ainoa pelkästään viestintäammattilaisille ja alan opiskelijoille omistautunut akavalainen ammattiliitto. He kokoavat yhteen suomalaiset viestinnän alan ammattilaiset yhteisöksi, joka ajaa viestintäasiantuntijoiden etuja ja tuo yhteen erilaisissa tehtävissä toimivia osaajia – niin viestinnän, markkinoinnin, toimitustyön kuin projektinhallinnankin saralta. Viesti järjestää vuosittain muun muassa suositun Viestinnän tulevaisuus-seminaarin, joka kokoaa yhteen yli 400 viestinnän alan ammattilaista.
“Olemme vahvistaneet jäsentemme yhteenkuuluvuutta ja edistämme heidän ammattinsa arvostusta vuodesta 1973 lähtien.”
Viesti ry:n tavoitteena on rakentaa jäsenille parempaa työelämää, tukea heidän urakehitystään ja varmistaa oikeudenmukaiset palkat. Tarjolla on henkilökohtaista tukea niin arjen työtilanteisiin kuin työelämän käännekohtiin ja haasteisiinkin. Jäsenet pääsevät hyödyntämään monipuolisia koulutuksia, mentorointiohjelmia, yritysvierailuja sekä verkostoitumismahdollisuuksia. Työskentelemme tiiviisti kattojärjestöjemme Akavan ja Akavan erityisalojen kanssa parantaaksemme viestintäammattilaisten näkyvyyttä ja yhteiskunnallista arvostusta.
Muudin toimeksiantona oli johtaa brändiuudistusprojekti alusta loppuun. Brändin suunnittelu aloitettiin workshopeilla, joissa luotiin brändin perustaa sekä Viestin toimintatapoja uusiksi. Olemassa olevat brändityökalut olivat päässeet vanhentumaan ja ne tuntuivat enemmänkin hidastavan Viestin toimintaa. Viestin luomia materiaaleja hyödynnetään laajasti eri sidosryhmissä, kuten viestinnän nykyiset ja tulevat ammattilaiset – opiskelijat, asiantuntijat ja johtajat.
Ajan hermolla oleva viestinnän alan ammattijärjestö kaipasi kipeästi visuaalisen ilmeen raikastusta. Brändin suunnittelu piti sisällään brändin kivijalan lisäksi logouudistuksen, typografian suunnittelun, värimaailman kokoamisen sekä monipuoliset graafiset elementit. Ilmeen tuli olla helppokäyttöinen, mukautuva ja auttaa erottumaan erityisesti verkossa. Lopputulos on raikas ja houkutteleva kokonaisuus, joka houkuttelee liittymään jäseneksi.

ART DIRECTOR / NIKO SVEINS
PROJECT MANAGER / JUULI ASCHAN
WEB DEVELOPER / LAURI MAJURI
Brändin suunnittelu huipentui kattavaan verkkosivu-uudistukseen, joka toi runsaan määrän sisältöä helposti selattavaan muotoon. Projektiin sisältyi UX & UI- suunnittelu. Uudistettu visuaalinen identiteetti heräsi kokonaan kustomoiduilla sivuilla kauniisti eloon. Verkkosivujen uudistus on kerännyt paljon positiivista palautetta sekä ilmeen että käytettävyyden osalta.
Projekti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Muudin, Viesti ry:n avainhenkilöiden sekä Viesti ry:n hallituksen kanssa.
Brändin suunnittelu tuo näkyviä tuloksia
Viesti ry kävi läpi kattavan uudistuksen. Strategiaa ja sen sanoitusta uudistettiin, eri osa-alueita selkeytettiin, sisältöjä järkeistettiin ja karsittiin, brändi uudistettiin kokonaisvaltaisesti visuaalista ilmettä myöden. Lisäksi työpaikkailmoitusten ostopolku on tehty näkyväksi. Samalla Viesti ry on tehnyt rohkeampia kannanottoja ja ulostuloja sekä lisännyt yhteistyötä median kanssa.
Lopputuloksena on saavutettu selkeää kasvua:
365 % kasvu työpaikkailmoitusten myynnissä
23 % kasvu jäsenmäärässä
Kolminkertaistunut määrä hallitushakijoita.
Suunnitelmallinen brändäys sekä onnistunut viestintä on avainasemassa organisaation kasvuun.


















