Skip to content

Viesti ry

Viesti ry – Viestinnän ammattilaisten liitto


Viesti ry on Suomen ainoa pelkästään viestintäammattilaisille ja alan opiskelijoille omistautunut akavalainen ammattiliitto. He kokoavat yhteen suomalaiset viestinnän alan ammattilaiset yhteisöksi, joka ajaa viestintäasiantuntijoiden etuja ja tuo yhteen erilaisissa tehtävissä toimivia osaajia – niin viestinnän, markkinoinnin, toimitustyön kuin projektinhallinnankin saralta. Viesti järjestää vuosittain muun muassa suositun Viestinnän tulevaisuus-seminaarin, joka kokoaa yhteen yli 400 viestinnän alan ammattilaista.


“Olemme vahvistaneet jäsentemme yhteenkuuluvuutta ja edistämme heidän ammattinsa arvostusta vuodesta 1973 lähtien.”

Viesti ry:n tavoitteena on rakentaa jäsenille parempaa työelämää, tukea heidän urakehitystään ja varmistaa oikeudenmukaiset palkat. Tarjolla on henkilökohtaista tukea niin arjen työtilanteisiin kuin työelämän käännekohtiin ja haasteisiinkin. Jäsenet pääsevät hyödyntämään monipuolisia koulutuksia, mentorointiohjelmia, yritysvierailuja sekä verkostoitumismahdollisuuksia. Työskentelemme tiiviisti kattojärjestöjemme Akavan ja Akavan erityisalojen kanssa parantaaksemme viestintäammattilaisten näkyvyyttä ja yhteiskunnallista arvostusta.


Muudin toimeksiantona oli johtaa brändiuudistusprojekti alusta loppuun. Brändin suunnittelu aloitettiin workshopeilla, joissa luotiin brändin perustaa sekä Viestin toimintatapoja uusiksi. Olemassa olevat brändityökalut olivat päässeet vanhentumaan ja ne tuntuivat enemmänkin hidastavan Viestin toimintaa. Viestin luomia materiaaleja hyödynnetään laajasti eri sidosryhmissä, kuten viestinnän nykyiset ja tulevat ammattilaiset – opiskelijat, asiantuntijat ja johtajat.


Ajan hermolla oleva viestinnän alan ammattijärjestö kaipasi kipeästi visuaalisen ilmeen raikastusta. Brändin suunnittelu piti sisällään brändin kivijalan lisäksi logouudistuksen, typografian suunnittelun, värimaailman kokoamisen sekä monipuoliset graafiset elementit. Ilmeen tuli olla helppokäyttöinen, mukautuva ja auttaa erottumaan erityisesti verkossa. Lopputulos on raikas ja houkutteleva kokonaisuus, joka houkuttelee liittymään jäseneksi. 

Valtion nuorisoneuvosto

Brändiuudistus Valtion nuorisoneuvostolle, joka kaipasi raikasta ja nykyaikaista ilmettä, joka välittää sen tärkeää yhteiskunnallista roolia nuorten asioiden edistäjänä. Toteutimme kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, jossa yhdistyivät visuaalinen selkeys, nuorekas energia ja ammattimainen ote. Projektin ytimessä oli luoda ilme, joka on helposti lähestyttävä niin nuorille kuin alan ammattilaisillekin.

Valtion nuorisoneuvosto on valtioneuvoston asettama nuorisotyön ja -politiikan asiantuntijaelin. Neuvostoon kutsutaan jäseniksi lasten ja nuorten kasvu- ja elinoloihin perehtyneitä henkilöitä, joiden tehtävänä on tuoda nuorten ääni yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

Keskeisimpinä työkaluinaan neuvostolla ovat Nuorisobarometrit, nuorten hyvinvoinnin indikaattorit ja muu kattava tietotuotanto. Näiden avulla se seuraa nuorten arvoja, asenteita ja elinoloja. Asiantuntijaelimenä nuorisoneuvosto paneutuu syvällisesti nuorten kasvu- ja elinoloihin liittyviin kysymyksiin.

Neuvoston tavoitteena on nostaa lapsia ja nuoria koskettavat tärkeät aiheet yleiseen keskusteluun. Tätä se tekee antamalla rohkeita kannanottoja ja laatimalla konkreettisia toimenpideohjelmia, jotka edistävät nuorten hyvinvointia ja osallisuutta yhteiskunnassa.

Kokonaisvaltainen brändiuudistus Valtion nuorisoneuvostolle

Brändiuudistus Valtion nuorisoneuvostolle alkoi kattavalla workshopilla kirkastaen arvomaailmaa sekä ymmärrystä asiakkaan käytännön tekemistä kohtaan. Lisäksi selkeytimme projektin tavoitteita sekä organisaation asettamia raameja, jotta saamme lopputuloksen palvelemaan nuorisoneuvoston parissa työskenteleviä tahoja mahdollisimman hyvin.

Uudistus kattoi koko visuaalisen identiteetin: suunnittelimme uuden logon kieliversioineen, määrittelimme keveän modernin väripalettin ja valitsimme typografian. Lisäksi projektiin sisältyi paljon Nuorisoneuvoston sisäisen sekä ulkoa tulevan sisällön järjestelyä, karsimista sekä järkeistämistä yhdessä asiakkaan kanssa. Saavutettavuus otettiin huomioon tarpeen mukaisella tavalla, jotta kaikki voisivat helposti löytää ja ymmärtää Valtion nuorisoneuvoston tärkeää työtä nuorten kasvu- ja elinolojen parissa.

Verkkosivujen uudistus oli keskeinen osa brändiuudistusta. Tavoitteena oli luoda selkeä ja informatiivinen kokonaisuus, joka helpottaa tiedon löytämistä ja välittämistä. Uudet sivut löytyvät osoitteesta https://tietoanuorista.fi Sivusto on nyt helppolukuinen ja moderni säilyttäen organisaation asiantuntijuuden.

Uudistus kirkasti Valtion nuorisoneuvoston roolia nuorten äänenkannattajana. Lopputulos onnistui yhdistämään nuorekkaan energian ja ammattimaisen otteen tavalla, joka herättää luottamusta ja kiinnostusta. Visuaalinen ilme tukee nyt entistä paremmin organisaation tärkeää työtä nuorten hyvinvoinnin ja yhteiskunnallisen osallisuuden edistämisessä. Palaute uudistuksesta on ollut hyvin positiivista kaikilta Nuorisoneuvostoon liittyviltä sidosryhmiltä.

Tutustu Muudin tiimiin.

Muud identiteetti

Takana on pitkä luova prosessi Muudin oman brändin kiteyttämisen parissa sekä visuaalisen identiteetin luomisessa. Halusimme saada sielumme esiin runsaan ilmeen myötä. Muud on maailmassa nimittäin luomassa ympärilleen väriä, bränditaikaa, yllättäviä elementtejä sekä iloa. Brändi suunniteltiin kolmen keskeisen näkökulman kautta: yhteistyö, leikki ja Muudin henki. Tämä kokonaisuus heijastaa Muudin sielua sekä ihmisiä sen takana.

Leikki

Uuden brändimme ensimmäinen avainelementti on leikki. Muudin uusi brändi on suunniteltu leikkikentäksi, jossa ihmiset voivat kokeilla uusia asioita ja oppia erilaisia lähestymistapoja suunnitteluprosessiin. Brändin ydinajatuksena on luoda enemmän tilaa leikille ja kokeilulle. Raikas identiteetti on monimuotoinen ja mahdollistaa luovuuden kasvun. Toivomme, että brändi houkuttelee leikkimään ja kokeilemaan uusia asioita suunnittelun parissa.

Yhteistyö

Yhteistyö on toinen visuaalisen identiteettimme avainelementti. Meille yhdessä työskentely on nautinnollisin tapa tehdä suunnittelua. Parhaimmat ideat syntyvät yleensä yhdessä. Haluamme murtaa yksilökeskeistä ajattelua suunnittelun ja taiteen ”sankareista”. Monet kuuluisat taiteilijat, joita esittelemme brändissämme, tosiasiassa työskentelivät tiimien kanssa saavuttaakseen uskomattomia tuloksia. Brändimme korostaa, että olemme kaikki olemassa yhdessä ja joskus tarvitsemme apua toisiltamme.

Brändin yhteistyöaspektit eivät tarkoita pelkästään ihmisten välistä yhteistyötä, vaan myös erilaisten tyylien, tekniikoiden, maailmojen ja todellisuuksien yhdistämistä. Tutustu tekemisemme tapaan lisää sivuillamme.

Alex Mattson

Brand identity, logo and promotional photos for Alex Mattson.

Alex Mattson has charmed Finland, the Baltics and the Nordic countries with his pop-hooked EDM songs.

The artist’s new visual look was implemented with clear, stylish graphics. A small sense of utopia was sought in the photographs.

Lakiharju

The visual identity for Lakiharju.

Lakiharju offers high-quality and solution-oriented legal services for different stages of life. The company’s operations are based on professionalism, closeness to people and responsibility.

Harju, located in Nummela, is a central place and it was wanted to be part of the brand’s logo. The logo combines the shapes and layers of the ridge and the law book. We wanted the visual ensemble to be fresh, believable and approachable. Dark burgundy was chosen as the main color, which reflects credibility. Beige and light green were chosen as fresh supporting colors, which in turn embody easy approachability. Various patterns from the logo serve as graphic elements.

Viki & Köpi Show

The familiar duo from YleX morning radio returned to entertain their listeners. Viki & Köpi show is a hybrid format which combines podcast with a tv show. We took care of the visual identity, prop designs and all the promo materials.

The program’s color scheme was made up of different shades of purple. With the atmosphere and look of the studio, we wanted to create a dusky, but cozy living room where the presenters can feel at home.

Fokus Dance

Visual identity for dance studio Fokus.

Fokus is a young, fresh and professional studio to take a variety of dance classes. They offer dance lessons for adults in contemporary dance, ballet and jazz. They also have children’s dance lessons for the youngest in the family aged 1-6.

We wanted to bring Fokus values out in the way they are seen in everyday dance studio business. Community spirit, openness, professionalism and safety emerged as the most important factors.